Sahabat . . Adakah kau dikirimkan untuk kita sama-sama mendapat redha Allah?



Setiap apa yang dipinjamkan atas muka bumi akan tiba masa untuk diambil oleh sang pencipta . . Anggaplah kehadiranku didalam hidupmu sebagai satu hiasan yang akan dijadikan nostalgia bahagia biarpun berakhir dengan duka . .

 Bermulanya episode duka kerana kau cuba sisihkan seorang manusia kerdil yang selalu alpa jua leka . . 
Melakukan kesalahan berulang-ulang kali tanpa jemu. Dihadapannya mungkin kau tersenyum lebar . . Menasihatkan supaya kau sabar . . 
Tetapi . . 
Kau tak sedar . . 
Kau pon manusia seperti aku . . 
Kerana Maaf yang terucap dari lidah dan air mata yang tumpah bukan bermakna aku lemah.  Setiap titisan itu kerana aku sangat menghargaimu .
 Menyayangimu lebih daripada seorang kawan dan sahabat . . 
Kerana mungkin aku rasa darah ini ada didalam tubuhmu . . 
Darah saudara seislam . . 
Tetapi jika kau tidak menganggap aku seperti itu . . 
Ku redhakan segalanya . . 
Kerana HATI-HATI yang ada didalam tubuhmu itu hak Allah . . 
Bila mana ia suci Allah mengetahui . .
 Dan aku tidak. 
Kerana aku manusia biasa yang hanya mengharapkan belas ihsan dari yang maha pencipta . . 
Dan ingatlah hanya kerana kau kata dia tanpa pengetahuannya . . 
Kau akan datang dihadapannya ketika mana perhitungan amal diakhirat kelak . . 
Aku bukan nabi yang akan memaafkan segala manusia . . 
Tetapi aku manusia . . 
Yang tak akan memaafkan jika aku tahu kau bercakap belakang aku . . 
Peringatan buat diri ini semoga sedar akan dosa lidah yang selama ini aku buat . .
 Perbualan kosong sana sini . . 
Tanpa berselawat ke atas junjungan besar . .
 Sangatlah rugi hidup kau selama ini. . 
Maafkan daku yaRasullullah . . 
Kau mengigati kami tetapi kami melupakan mu . .
2.27 a.m.
Monday